Generelle betingelser for CITROËN Assistance CITROËN biler indregistreret fra og med 1.7.2010 +45 70 10 10 92 CITROËN Assistance omfatter: ✓ Garantirelateret driftstop (mekanisk eller elektronisk nedbrud). ✓ Starthjælp (gælder for 12V batteri og uanset hvilke årsager der gør at batteriet er afladt). ✓ Defekte vinduesviskere i regn-/snevejr. ✓ Hvis køresikkerheden ikke er forsvarlig/lovlig (f.eks. defekt sikkerhedssele i førerside, lovpligtigt lys, osv.). ✓ Punktering. * ✓ Mistede nøgler (tyveri/tab). * ✓ Brændstofmangel/manglende elektricitet (C-Zero) * ✓ Efterspændt enhed er dækket ved nedbrud på den trækkende enhed, der skal bugseres. Dog kun op til maks. dimensionerne. * Gælder kun DS-modeller og biler med CITROËN BasicDrive serviceaftale, CITROËN EasyDrive serviceaftale og CITROËN FreeDrive serviceaftale. Alle dansk solgte CITROËN-biler er omfattet CITROËN Assistance i hele bilens fabriksgarantiperiode. Køretøjer, der anvendes til: ambulancekørsel, køreskole, udlejning eller taxakørsel er kun dækket for vejhjælp på stedet og bugsering. Disse er ikke dækket for eventuelle tillægsydelser. Biler på grænseplader er omfattet af CITROËN Assistance 1. Generelt a. For at gøre brug af ydelserne inden for CITROËN Assistance skal assistancen rekvireres på telefon +45 70 10 10 92. b. Udenlandske kunder, der anmoder om assistance, skal henvises til CITROËN Assistance i deres hjemland. 2. Geografisk dækning a. EU samt flg. lande: Andorra, Bosnien-Hercegovina, Kroatien, Gibraltar, Island, Kosovo, Liechtenstein, Makedonien, Monaco, Montenegro, Norge, San Marino, Serbien, Schweiz og Vatikanstaten. 7. CITROËN Assistance dækker ikke: o Tyveri. o Stenslag. o Hærværk. o Tyveriforsøg. o Færdselsuheld. o Fritrækning/bjærgning. o Smadrede lygter/ruder. o Force Majeure situationer. o Alle selvforskyldte hændelser. o Biler, der selv er kørt på værksted. o Skader forvoldt ved deltagelse i motorløb/manøvreprøver. Citroën Danmark A/S, April 2022 3. Vejservice-- / bugseringsregler a. Bugsering til en forhandler efter kundens ønske inden for 30km af hvis der opstår garantirelaterede driftstop, der forhindrer videre kørsel (med driftstop menes, at bilen går i stå eller ikke kan startes og ikke kan køre med egen kraft til autoriseret Citroën-værksted, eller at Citroën ikke tillader videre kørsel på grund af tekniske omstændigheder). 4. Lejebil, vidererejse/hjemrejse eller hotel a. Hvis køretøjet ikke kan repareres inden for samme dag (DS-model: 2 timer), dækker CITROËN Assistance én af følgende ydelser: Lejebil i maks. 3 dage (DS-model: 4 dage), i samme kategori som kundens egen bil - og hvis muligt en Citroën. Kan der ikke leveres en bil i samme kategori som kundens bil, vælges en bil fra en lavere kategori. Afhentning af egen bil samt afvikling af lejebil foregår på adressen for det reparerende værksted. CITROËN Assistance dækker taxa til afhentning og returnering af lejebil. Udgifter til brændstof, færge -, motorvejs-, bro - og parkeringsudgifter og andre udgifter til lejebil er for bilejers egen regning. Vidererejse/hjemrejse (kun hvis kunden befinder sig mere end 100 km hjemmefra): Kunden tilbydes vidererejse/hjemrejse med tog (1. klasse) eller fly (Economy), såfremt togrejsen overstiger 6 timer og destinationen er enten hjemmeadressen eller rejsens bestemmelsessted. Desuden dækker CITROËN Assistance taxa til togstation eller lufthavn. Hotel (kun hvis kunden befinder sig mere end 100 km hjemmefra): CITROËN Assistance dækker, hvis kunden er +100 km fra sin hjemmeadresse, og at køretøjet ikke kan repareres samme dag. Der gives maksimum 4 overnatninger på et trestjernet hotel. CITROËN Assistance dækker taxa til hotellet. Ovenstående ydelser “lejebil”, “ vidererejse/hjemrejse ” eller “hotel” kan ikke kombineres. 5. Afhentning af repareret køretøj a. CITROËN Assistance dækker taxa til afhentning af repareret køretøj, hvis kunden har gjort brug af hoteldækningen under CITROËN Assistance. b. CITROËN Assistance dækker en enkeltbillet til tog eller fly (hvis togrejse > 8 timer) for en person til afhentning af repareret køretøj, hvis kunden har gjort brug af vidererejse/hjemrejse under CITROËN Assistance. c. I alle andre tilfælde sørger kunden selv for afhentning af sit reparerede køretøj (inkl. at returnere lejebilen til det reparerende værksted, hvis kunden har gjort brug af lejebil via CITROËN Assistance). 6. Udenlandske biler a. Hvis en Citroën er importeret til DK, skal kunden henvende sig i det land, bilen kommer fra. Disse køretøjer kan ses i Citroëns system - også hvilket land kunden skal rette henvendelse til.
Download PDF fil