Dette dokument erstatter ikke forsikringsvilkårene, men giver et sammendrag af indholdet i forsikringen. De fuldstændige og gældende forsikringsvilkår kan findes på www.citroen.dk eller ved at kontakte kundeservice på tryghedsaftale@wia.dk eller telefon 88139376. Hvilken forsikring er der tale om? En Tryghedsaftale er en forsikring mod elektriske og mekaniske fejl på biler Hvad dækker den? ✓ Alle bilens mekaniske og elektriske dele. ✓ Reservedele og arbejdsløn i forbindelse med reparation af bilen hos et autoriseret eller kvalificeret værksted i tilfælde af mekaniske eller elektriske fejl i en dækket del på bilen. ✓ Olietætninger eller -pakninger, hvor fjernelse af motor, gearkasse eller differentialdrev/baghjulsdrev er afgørende for reparationens udførelse. ✓ Skader på motorhuse som følge af en dækningsberettiget skade. ✓ Fabriksmonteret; • Audioudstyr • Entertainmentudstyr • Medieudstyr • Navigationsudstyr. ✓ Dækningssummen ved reparation og udskiftning af dækkede reservedele i tilfælde af mekaniske og/eller elektriske fejl er for en enkelt skade, og for de samlede skader anmeldt på forsikringen, maksimalt bilens anskaffelsesværdi. Hvad dækker den ikke? Almindelig slitage; dele, der med mellemrum skal udskiftes som led i bilens almindelige vedligehold; Alle udefrakommende skader; Batterier herunder battericeller til hybrid-/elbiler samt eksterne ladesystemer; Katalysator og udstødningssystem; Slanger, rør og ledninger; Støddæmpere/luftaffjedringsdele; Lak og karosseri; Glas, indtræk og udsmykning; Antenner. Er der nogen begrænsninger af dækningen? ! Skader, der skyldes manglende overholdelse af kravene om serviceeftersyn; ! Skader, der er omfattet af andre forsikringer, garantier eller rettigheder, herunder fabriksgaranti; ! Enhver skade eller fejl, som var indtruffet forud for ikrafttrædelsen af forsikringen; ! Følgeskader; ! Reparationer som følge af fortsat brug af bilen efter en fejl er indtruffet. Hvor dækker forsikringen? I lande dækket af det grønne forsikringskort – det vil sige alle EU-lande samt Norge, Storbritannien, Island og Liechtenstein. Hvilke forpligtelser har jeg? Alle serviceeftersyn foretages regelmæssigt og rettidigt i overensstemmelse med producentens forskrifter hos et autoriseret eller kvalificeret værksted. Du skal fremvise dokumentation for, at alle serviceeftersyn er overholdt. Hvis bilen ikke kan køre, eller ikke er sikker at køre i, skal du straks, og for egen regning få bilen bugseret til nærmeste autoriserede eller kvalificerede værksted. Hvor og hvornår betaler man? Du betaler for hele den 7-årige periode, når du køber forsikringen hos din Citroën-forhandler i Danmark. Hvornår starter og slutter dækningen? Forsikringen træder i kraft fra og med købsdatoen for forsikringen og dækker til og med bilens 7. år, eller til den har kørt 150.000 km, hvad end der indtræder først. Hvordan opsiges aftalen? Forsikringen følger bilen ved ejerskifte, men kan dog til enhver tid opsiges ved at kontakte kundeservice. Version 24.09.21 QBE Danmark, filial af QBE Europe SA/NA, Belgien, CVR: 39 80 09 85
Download PDF fil